Proizvodnja na farmi ili u malom pogonu pruža odlične prednosti za marketing vaših proizvoda – za komunikaciju dodatne vrednosti i kvaliteta koji postižete. Zato je pored kvaliteta i bezbednosti proizvoda važno je da on bude promovisan, brendiran, lepo upakovan.
Dobar marketing proizvoda podrazumeva priču koja ga prati, kreira imidž I stvara povezanost potrošača i proizvoda.
Komunikacija na relaciji potrošač – proizvođač se odavno ne odvija samo preko proizvoda. Reklamiranje,
brendiranje, pozicioniranje, promocija, publicitet i slične tehnike se koriste u prodajnim strategijama.
Važno je strateški razmišljati o svim elementima marketinga, kako biste tržištu poslali jedinstvenu porukupakovanjem, sloganom i porukama, mestima prodaje i komunikacijom sa kupcima.
Pakovanje ima snažnan potencijal da komunicira o proizvodu , da nosi informacije o proizvodu ali i da se dopadne, motiviše potrošača grafičkim identitetom, prirodnim materijalima itd… Marketinški termini koji se koriste u svrhu označavanja, oglašavanja i prezentovanja hrane nisu definisani propisima. Proizvođači treba da pre svega paze da se ne obmanjuje krajnji potrošač, pa proizvod traba da bude označen na način koji nije dvosmislen ili neprecizan za „prosečnog“ potrošača.
Кad su u pitanju proizvodi dodate vrednosti kratak lanac ili takozvani direktni marketing je često svesna prodajna strategija za proizvodnje malog obima, kojom se omogućava uspostavljanje direktne komunikacije sa potrošačem, favorizuje dugotrajni odnos poverenja i uzajamnosti. Tako ćete najbolje u ličnom kontaktu i na licu mesta objasniti kako pravite proizvod i koje su njegove prednosti a vrlo često će uz jedan, kupac otići sa nekoliko proizvoda sa farme ili proizvodnje.
Za prave ljubitelje i poznavaoce, kupovina uz degustaciju je deo posebnog rituala i potvrda da je proizvod očekivanog kvaliteta, a za proizvođače je ovaj vid prodaje garancija da celu proizvedenu količinu prodaju poznatom i vernom kupcu. Ova dobitna kombinacija je primenjiva najčešće u kombinaciji sa drugim kanalima – prodajom preko Interneta, učešćem na sajmovima, agroturizmom ili sopstvenom ugostiteljskom radnjom gde se plasira proizvod.
Web stranica gazdinstva ili prerade je danas obavezan alat za prezentaciju, pa pošto ste već u digitalnom svetu (i ovde na sajtu) napravite dodatni napor i kompletirajte predstavljanje i web adresom.